Havregryns gröt med Hallon !

Äntligen hemma efter en lång/kort dag i skolan, hade inställd Ledarskap idag så började vid halv 10. Min matte/kemi lärare är dock för härlig! Han var 30 min sen idag och anledningen var att batterit på bilen hade laddats ur... Så det första han gör när han kommer in till klassen är att börja förklara det "kemiska" problemet som hade hänt med bilen... haha och såklart med ett leende!
 
Dagen slutade med idrott och vi spelade vollyboll! Var så sjukt taggad, men det blev inte som förväntat... usch blir så trött ibland...
Så idag kom jag hem vid 6 och kände att jag var värd lite gottigottgott.. hihi.. det blev gröt med hallon, skons (stav) och citron te. Hur gott som helst ! Har äntligen hittat ett favoritte! 
 
 
Recepte på havregryns gröt med hallon, en portion 
1 dl havregryn 
2,5 dl vatten 
2-3 kry salt
2-4 msk hallon/ andra bärsorter
 
 
 
 
häll i vattnet och havregrynet i en kasrull, låt detkoka upp under omröring. När det väl börjar koka säkn värmen till hälften och låt gröten koka ihop ordentligt. Görten får efter någon minut en "sammansatt" form och då häll hallonen i under omrörining, servera gärna med lite bär på också !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!